Economic

În ianuarie 2020, unii specialiști au spus că avem de-a face cu o gripă – nu diferită de celelalte – și că nu ar trebui să ne facem griji. Realitatea a arătat că lumea a trecut printr-una dintre cele mai extinse experiențe de zdruncinare a status quo-ului prin pandemia Covid-19. Distanțarea socială, care a dus uneori la izolare, măsurile de precauție, necesare în astfel de situație, și mai ales “uitatul continuu în ecran” au influențat puternic zone în care organiza
La peste un an de la propagarea coronavirusului, devine tot mai clar: criza economică este distribuită în mod inegal la nivelul companiilor. Mărimea unei companii nu este o garanție de salvare sau succes. Sunt afaceri globale precum Hertz sau Cirque de Soleil care și-au anunțat falimentul în acest an, în timp ce companii cvasi-necunoscute anterior crizei, precum Zoom, cresc spectaculos și devin globale. În complicatul peisaj economic o categorie de companii este marginalizată atenț
Pandemia Covid-19 a provocat o criză mondială fără precedent și a afectat economia globală într-un mod în care efectele vor fi resimțite pentru o perioadă lungă de timp. Această pandemie și-a avut impactul și asupra prețurilor de transfer și va schimba modul în care sunt efectuate tranzacțiile între companii, precum și modul în care prețurile sunt determinate în cadrul acestor tranzacții. Am răspuns în acest articol la câteva dintre întrebările cheie în lumina ghidu
Inovația nu este simplă când într-o profesie tot ce faci este ghidat de reguli, reglementări și canoane. Este și cazul profesiei de contabil. Nu că nu se poate inova deloc, dar că mentalitatea exersată în timp îl oprește pe practicantul acestei meserii s-o facă. Însă tehnologia schimbă această paradigmă. Regulile și reglementările rămân stricte, dar se poate inova prin apelul la tehnologie. Acum, mai mult ca oricând, tehnologia le permite contabililor și consultanților
Noua ediție a studiului „Evoluția afacerilor din România” realizat de Valoria în parteneriat cu Doingbusiness.ro aduce perspectiva modului în care managerii prognozează evoluția afacerilor în anul 2021. „Față de ediția de la începutul anului 2020, cercetarea din 2021 indică atitudinea rezervată a companiilor privind evoluția cifrei de afaceri, a profitului și investițiilor. Totuși managerii și directorii executivi se așteptă ca anul 2021 să fie mai favorabil pentru a
Cererea ca raportarea corporativă să fie mai transparentă este o realitate. Dictată de rolul cheie pe care îl joacă în a le spune investitorilor povestea de creare a valorii, raportarea corporativă este modalitatea companiilor de a câștiga încrederea acestora și a altor părți interesate (în engleză, stakeholders). Promovarea acestei abordări transparente impune o schimbare mai largă a atitudinilor către raportări bazate pe un echilibru de informații financiare (de ex. cifra
Pandemia este o povară greu de suportat, atât pentru oameni cât și pentru companii. Cu toate acestea, anumite domenii de activitate prosperă. Aplicații de livrare mâncare la domiciliu, servicii de curierat sau comunicații online ne fac viața mai suportabilă și marchează epoca lui “adu-mi, dacă vrei să cumpăr.” În condițiile în care, conform rapoartelor ANCOM, traficul total de internet mobil a crescut cu 12% în primul semestru al anului 2020, în mediul de business catego
Astăzi tehnologia poate fi o sursă de avantaj competitiv sau o amenințare. Depinde de felul decidenților de a se raporta la realitatea descrisă de tehnologie. Dacă privim dincolo de capacitățile tehnologice actuale și de peisajul competitiv, este util să luăm în considerare mulțimea de posibilități pe care le propune tehnologia. Numai că spectrul posibilităților este mult prea amplu. Probabilistica decizională este limitată de cantitatea prea mare de date și capacitatea min
La provocarea pandemiei, mediul de business a răspuns rapid și cu responsabilitate. A mobilizat resurse, a regândit acțiuni, tactici dar și modalitățile de lucru. Și-a aliniat răspunsul la măsurile de sprijin guvernamentale șia ajutat la oprirea răspândirii virusului. Numai că managerii trebuie să se uite la ce urmează și cum pot începe să-și adapteze companiile la lumea post-pandemie. Mai exact, cum pot reuși să construiască reziliența în operațiunile, deciziile, mode
Ce va face diferența în acest an? Care sunt tendințele care vor transforma peisajul economic? Cum trebuie să acționăm ca să obținem rezultate sustenabile și să menținem reziliența afacerii? Acestea sunt întrebările pe care și le pun directorii executivi cu care am stat de vorbă la în această perioadă. Dincolo de planurile și scenariile pregătite de manageri, elementele esențiale pentru succes sunt și în acest an date de capacitatea de observare a noilor tendințe și de

Pagina 1 din 30