Economic

Problema termoficării Galațiului este jucată la ruleta rusească de administrația incompetentă
   Energia termică distribuită în județul Galați, măsurată în gigacalorii (Gcal), este în continuă scădere, în ultimii zece ani. Discutăm, în fapt, despre energia termică distribuită de Electrocentrale, precum și de energia termică distribuită de microcentralele termice de bloc sau cvartal (acolo unde există) aparținând unităților administrației locale. Astfel, în anul 2013, cele aproape 254.000 Gcal distribuite în cele doar trei localități termoficate din
Primele 4 firme cu capital autohton din Galați au avut o cifră de afaceri de 851 milioane de euro în 2014
   Neșansa de a locui într-un județ ocolit de investiții străine, mai ales în ultimii zece ani, a lăsat, cumva, pe umerii antreprenorilor locali sarcina creării și menținerii locurilor de muncă și a dezvoltării zonale în ansamblu, deziderat greu de atins, având în vedere obișnuința de a depinde de factorii politici și de vechile structuri industriale care acum nu prea mai există.   Totuși, patru firme gălățene controlate de întreprinzători români se afl
Dezindustrializarea Galațiului:ICMRS mai mișcă dintr-o macara până la faliment
   Fosta IACMRS (Întreprinderea Antrepriză de Construcții Montaj și Reparații Siderurgice) SA Galați a devenit o umbră palidă a ceea ce a fost odată. Fondată în 1960, firma a fost antreprenorul general al lucrărilor de construcţii la ArcelorMittal Galați (pe atunci CSG), cel mai mare producător de oţel din România. În acea perioadă, întreprinderea asigura și reparațiile utilajelor de la combinatele siderurgice din România și nu numai, îndeosebi Ia Galați și C
Tinerii şomeri beneficiază de sume consistente de bani pentru integrarea pe piaţa muncii
   Ce nu ştiau liderii de sindicat din judeţele Constanţa, Brăila, Galaţi, Buzău, Vrancea şi Tulcea: 750 de lei +300 euro pentru stagiar, 300 de lei +250 euro pentru ucenic, 3.500 de lei+ 1.000 euro primă de instalare, 400 de euro pentru fiecare tânăr format sau evaluat, 30.000 de euro pentru iniţierea de afaceri.    Tinerii şomeri beneficiază de sume consistente de bani pentru integrarea pe piaţa muncii. Toate benefiicile acordate tinerilor șomeri și angajat
Master Planul General de Transport lasă Galațiul fără investiții feroviare dar cu perspective portuare
   Călătoriile cu trenul din și către Galați au devenit un adevărat calvar. Pe ruta către capitală (prin Urziceni), cei 230 de kilometri sunt parcurși în minimum patru ore, rezultând o medie orară (ce include într-adevăr și opririle în stații) de cca 57,5 km/h, absolut inacceptabilă pentru un călător al secolului al XXI-lea. Ce să mai spunem despre legătura feroviară cu Iașiul, capitala Moldovei, aflată la doar 255 de kilometri de Galați, accesibilă în aproa
Comisia Europeană a aprobat Master Planul de Transport fără autostradă către Galați și cu pod peste Dunăre la Brăila
   Comisia Europeană a acceptat varianta finală și revizuită a Master Planului General de Transport (MPGT), împreună cu documentele ce stabilesc proiectele prioritare și calendarul de realizare, a anunțat, joi 23 iulie, Ministerul Transporturilor. În ambele scenarii (unul optimist, în care până în 2020 s-ar putea face aproape toate marile autostrăzi și drumuri expres din plan, și altul pesimist, cu termene mai largi de execuție), principala arteră de legătură a Gala
Dezindustrializarea Galațiului: PEXCO SA a reprezentat tainul colaboraționistului Aurel Stancu
   Începând cu 1949, taman odată cu începutul cooperativizării în România, regimul comunist a fost preocupat și de asigurarea regularizărilor funciare. La Galați a luat ființă atunci unitatea de profil ce a purtat de-a lungul anilor nume destul de lăbărțate, tipice vremurilor, precum TCIF – Trustul de Construcții și Îmbunătățiri Funciare, sau IEELIF – Întreprinderea de Exploatare și Execuție a Lucrărilor de Îmbunătățiri Funciare.    Necazuril
Prins între show-urile cu blonde și maimuțele în cuști scumpe – Bacalbașa a stopat investițiile
   Execuția bugetară a Consiliului Județean Galați – confirmată prin indicatori specifici de către fiscul regional – prezintă o serioasă problemă legată de gradul de autofinanțare, doar 1,18% la finele semestrului I, din 2015. Discutăm, practic, despre veniturile proprii încasate în primele șase luni ale anului curent (deci, exclusiv cote repartizate entităților județene prin legea bugetului) de doar 1,235 milioane lei, raportate la un total al veniturilor încasa
Bani europeni - pentru refacerea sistemelor de irigații din Câmpia Covurluiului
   Cenușăreasă a investițiilor în reabilitare, sistemul de irigații din România (și în special din zona Galați-Brăila) ar putea intra într-o etapă de relansare grației finanțărilor cu bani europeni. Având în vedere că secetele, inundațiile și alte amenințări legate de schimbările climatice au un impact semnificativ asupra stabilității producției și a securității alimentare naționale, se constată că lipsa unei infrastructuri adecvate contribuie la limita
Gălățenii au întârzieri semnificative la achitarea ratelor bancare
   Galațiul face parte dintr-un club "select" al județelor în care achitarea creditelor bancare reprezintă o problemă pentru cei împrumutați, fie că vorbim de persoane fizice sau juridice. Astfel, din cele 3,6 miliarde lei împrumutate de bănci debitorilor din județul nostru, nu mai puțin de 578 de milioane (16% din total) au caracter restant la finele lunii mai 2015, conform datelor publicate de Banca Națională a României. Cifrele au în vedere atât creditele acordate

Pagina 6 din 27