Profitul firmei pesediste NAVROM Bac SRL - motivul pentru care Galațiul nu are pod peste Dunăre

   Infrastructura rutieră a Galațiului, care ar fi explodat în cazul unui pod peste Dunăre promis politic de peste 20 de ani, a fost ținută pe loc din cauza unor interese oculte care se regăsesc în firma pesedistă NAVROM Bac SRL. Vârfurile Organizației Județene PSD Galați, politicieni care au avut puterea de decizie tot timpul în zonă, se regăsesc în NAVROM Bac și câștigă bani buni din monopolul traversării Dunării prin partea cea mai lată a fluviului.

 

   Viorel Ștefan, Constantin Hârțan și Dan Nica sunt marii câștigători ai traversării Dunării cu bacul

   Promisiunea electorală privind podul peste Dunăre a apărut la începutul anilor 1990 și a fost lansată în campania de la primărie a lui Eugen Durbacă. Tot din acei ani tulburi datează și privatizarea CNFR NAVROM SA, companie de navigație care a ajuns, în timp, să fie stăpânită de deputatul PSD Viorel Ștefan - președintele Comisiei de buget-finanțe din Camera Deputaților, și de directorul Constantin Hârțan- personaj supranumit ”socrul lui Dan Nica”(prietenii știu de ce!), cei pe care privatizarea firmei de stat îi prinsese în cele mai înalte funcții. În anul 1999, din firma mamă NAVROM SA s-a desprins puiul NAVROM Bac, firmă ce se ocupă numai de transportul autovehiculelor și oamenilor peste Dunăre cu cele trei bacuri. An de an, profitul transportatorului atinge cote ce depășesc 40% din cifra de afaceri, realizări ce nu s-au mai întâlnit la alte firme din zonă. Situația financiară din anul 2014 a NAVROM Bac SRL, la care NAVROM SA-administrată de Constantin Hârțan- deține 98% din capitalul social, scoate la iveală o cifră de afaceri declarată în actele contabile de 12,928 milioane lei, cu un profit brut de 5,571 milioane lei. Fenomenul se repetă în fiecare an. În 2013, la o cifră de afaceri declarată în acte de 11,979 milioane lei, profitul brut a fost de 4,870 miliane lei. Pentru 5 minute de mers cu bacul, tarifele practicate sunt de lux: 20 lei pentru un autoturism, autocamion-60 lei, autobuz-55 lei, remorcă-25 lei și pasager-1,5 lei. Cu așa câștiguri, este clar că vârfurile PSD Galați - partid care a fost la putere în plan local încă din 1990, nu au avut niciun interes să promoveze vreun proiect privind construcția unui pod peste Dunăre. Cu Dan Nica ministru în mai multe rânduri și cu Viorel Ștefan președinte al Comisiei de buget-finanțe din Camera Deputaților timp de ani buni, proiectul ar fi beneficiat, în mod sigur, de finanțare, dacă interesele politice nu s-ar fi oprit la buzunarele celor doi.

   La blocajul impus de vârfurile PSD Galați privind construcția unui pod peste Dunăre, obiectiv necesar în zonă și care ar fi dus la o explozie economică, au contribuit și celelalte abordări privind subiectul. Brăilenii au privit pasivi la cum Gheorghe Bunea Stancu, președintele pușcăriaș al Consiliului Județului vecin, își ”trage” banii de consultanță și terenurile pe care ar trebui să treacă drumul spre pod. Gălățenii cască gura la altă escrocherie, inițiată de primarul Marius Stan, cel care vrea să ”cheltuiască” vreo 10 milioane de euro pentru consultanța unui tunel care să traverseze Bătrânul Fluviu prin orașul nostru.

    Sorin Țiței