Gălățenii dornici să-și promoveze copiii pot fi înșelați de Shine Media Group

   Părinții dornici de a-și duce copiii la tot felul de activități, în aceste ultime săptămâni de vacanță, cad încă în plasa escrocilor care le promit o serie de cursuri: actorie, dicție, mimică, dansuri și coregrafie, ședințe foto, activități promoționale și apariții în reclame sau chiar filme. Deși aceste firme care speculează naivitatea părinților funcționează de cel puțin 10 ani pe teritoriul României, schimbându-și în permanență numele și locația, escrocheria nu a fost stopată până acum.

   De câteva zile, caravana Shine Media Group SRL, firmă înființată în 2015 la Craiova, str. Ion Maiorescu nr. 4, cam. 701A, et. 7, C.U.I. 34319633, a poposit la Galați. Indivizii au închiriat un spațiu pe culoarul Galeriilor Arcade (Auchan, fostul Real), abordând într-un stil jovial familiile cu copii. Un tânăr îi invită pe părinți să ia loc la o masă unde îi așteaptă Roxana, cea care le va prezenta acestora o poveste mincinoasă despre activități unde copiii vor fi chemați, costumați și promovați în diverse domenii de publicitate, pentru a fi imaginea diverselor branduri de haine sau jucării, prezență scenică etc. Părinții nu reușesc să afle amănunte, deoarece copiii sunt imediat asaltați cu întrebări în urma cărora se completează un chestionar cu ocupația, înălțimea, greutatea, calitățile și hobby-urile copilului și acesta este amăgit că va participa la diverse activități și că o să primească tot atâtea cadouri. Ca o garanție pentru participarea la cel puțin un eveniment, părinții trebuie să achite suma de 99 de lei/copil. Se încheie un acord între prestator și beneficiar, în care, atenție, prestatorul îi asigură beneficiarului posibilitatea de a participa la preselecții organizate de acesta pe o perioadă de 1 an de zile, efectuarea a 3 poze de identificare, care se vor posta în maxim 45 de zile pe site-ul firmei  www.smg-agency.ro.

   Prin urmare, copilul este programat pentru o ședință foto, pe str. Brăilei, nr. 26, et. 1, într-o locație care nu spune nimic despre firma respectivă, o cameră cu 2 mese, un calculator, un aparat foto și câteva scaune. Acolo, trei pițipoance își așteaptă victimele înșelătoriei, una pe post de fotograf, cea care se recomandă Andreea - pe post de director, și a treia, Roxana, cea care recruta copiii la Auchan. După ce copilului i se fac mai multe poze, părinții sunt invitați la o discuție cu ”dna director”. Aceasta îi anunță că, în cazul în care își doresc activități garantate pentru copilul lor, trebuie să semneze un contract de 500 de lei pe doi ani, dacă plătesc suma integral, sau 1 an, în rate, ori un alt contract de 1100 de lei, în contul căruia copilul va primi și un album foto cu 50 de poze. Iar în cazul în care ai 2 copii, oferta se extinde pentru amândoi (bonus) în contul acelorași sume. Contractele nu se eliberează acasă pentru studiu, pe motiv că oamenii nu sunt serioși, ele se semnează acolo și atunci, fiindcă locurile sunt limitate, câte cinci pentru fiecare categorie de vârstă. În final, 25 de copii vor participa, în fiecare lună, la câte un eveniment pentru care vor fi remunerați, iar agenția își va însuși 30% din venituri. Articolele contractului prevăd aspecte precum plata celor 30% chiar și în cazul neprezentării la evenimentele programate. Atenție, deci, gălățeni, dacă vreți să vă înscrieți copilul la un cerc artistic, ținând cont de faptul că această firmă nu prezintă nicio garanție și poate să dispară fără urmă în cel mai scurt timp, iar păgubiții rămân cu banii luați și în așteptarea unor servicii de promovare pentru care au plătit, în naivitatea lor. 

 

   T. M.