România a căzut două locuri în Raportul Global al Competitivității Turismului - pe locul rușinos 68 în lumeÎn raportul global pentru anul 2017 dedicat competitivității turismului am căzut ca țară cu două poziții - de pe locul 66 în anul 2015, pe locul 68 în topul indicelui competitivității în turismul mondial, din 136 de țări analizate de către Forumul Economic Mondial. România are un indice agregat de 3,78 al competitivității în turism, la egalitate cu Omanul și Vietnamul, ne arată think-tank-ul INACO - Inițiativa pentru Competitivitate, într-un comunicat de presă.
"În Europa de Est suntem pe locul 6 - după, în ordinea valorii indicelui: Slovenia - locul 41, Bulgaria - 45, Polonia - 46, Ungaria - 49 și Slovacia - 59. Ca să înțelegem totuși cât de departe suntem de potențialul pe care l-am putea atinge să remarcăm un indicator de referință. Avem un număr de 2.234.520 turiști străini care intră pe an în România,  în timp ce Bulgaria sau Ungaria - țări cu populația la mai puțin de jumătate față de cea a României - au circa 7.099.000, respectiv 14.316.000 de turiști străini anual", a declarat Andreea Paul, președintele INACO.
Indicele general se calculează după mai mulți indici componenți. De pildă, la calitatea drumurilor suntem pe locul 126 din cele 136 de țări luate în considerare. La ușurința de a găsi angajați calificați stăm mai rău, chiar foarte rău, pe locul 130. "Legenda că în România sunt oameni calificați s-a prăbușit datorită emigrației forței de muncă - mulți oameni chiar lucrează în serviciile turistice ale marilor țări turistice din Europa - Italia, Spania, Franța, Anglia. Dar și mai rău stăm, pe locul 131 - doar cinci țări din lume stau mai prost - la prioritatea pe care o acordă Guvernul turismului, deși turismul era una dintre căile tradiționale de creștere a PIB-ului în România, cel puțin în declarațiile multor politicieni. Dar, cel mai terifiant, este faptul că suntem pe locul 131 în lume la eficiența marketingului și brandigului în a atrage turiștii în România. Așadar - banii investiți în târguri, branding-uri de țară, Dracula Park-uri ne-au adus pe locul 6 de la coadă în lume la priceperea de a atrage turiști", atenționează Andreea Paul alături de reprezentanții comunității de profesioniști ai INACO care pot oferi propuneri creative în domeniu.
Pe primele trei locuri în lume stau trei țări europene: Spania, Franța și Germania.