Sondaj Shakespeare School: 75% dintre părinți consideră continuitatea ca fiind principalul avantaj al trecerii cursurilor în mediul online- 82% dintre respondenți apreciază rapiditatea trecerii la cursurile online de limba engleză.

- 54% dintre aceștia apreciază implicarea echipei care a reușit să facă această trecere, urmați îndeaproape de cei 52% care apreciază adaptabilitatea.

Acestea sunt rezultatele unui sondaj de percepție realizat de Shakespeare School în perioada 27 Martie - 15 Aprilie. Scopul acestui sondaj de opinie a fost acela de a identifica modul în care părinții, cursanții adolescenți și profesorii s-au raportat la situația de criză declanșată de pandemia COVID-19 în România, precum și la pivotarea imediată a canalului de livrare a cursurilor de limba engleză.

Ca urmare a măsurilor de distanțare socială, Shakespeare School a reușit să treacă la livrarea online a cursurilor de limba engleză pentru toate grupele de vârstă în numai trei zile.

“Orice problemă devine o provocare și o oportunitate ce te stimulează să găsești soluții și s-o depășești. La Shakespeare School, ne-am gândit că nu putem părăsi corabia și să-i lăsăm pe copii în derivă, prin întreruperea cursurilor de limba engleză. Așadar, ne-am mobilizat și am găsit cea mai bună formulă prin care să continuăm cursurile online în această perioadă”, a declarat Adriana Alionte, fondator Shakespeare School chiar la începutul perioadei de pivotare la cursurile online.

Contextul pivotării rapide la cursurile online

La momentul realizării sondajului de percepție, 7 din 10 respondenți considerau că situația generată de pandemia COVID-19 în România era foarte critică și extrem de critică. Acest rezultat arată impactul major pe care criza de sănătate o are asupra respondenților.

Pe primul loc între aspectele care îi îngrijorează cel mai mult pe respondenți în legătură cu momentele dificile pe care le trăim acum se află situația sanitară, urmată de contextul macro-economic pe locul al doilea și de situația financiară a familiei.

Pe primul loc între emoțiile pe care le-au trăit respondenții cel mai des de la declanșarea crizei în România se află îngrijorarea, urmată la o distanță mare pe locul al doilea de tristețe și pe locul al treilea de supărare.

Dintre cei 699 de respondenți, 3 din 10 spun că spun că, în opinia lor, în următoarele trei luni, situația va evolua foarte defavorabil în România. Alți 3 din 10 spun însă că evoluția va fi numai oarecum defavorabilă.

Cei mai mulți respondenți consideră că România se va recupera în 1-2 ani după această criză, urmați la mică distanță de cei care consideră că recuperarea se va face în 9-12 luni.

Care sunt beneficiile trecerii rapide la cursurile online?

Cei mai mulți respondenți apreciază rapiditatea trecerii la cursurile online (82%), urmați de cei care apreciază continuitatea cursurilor (75%), dar și implicarea (54%) și adaptabilitatea echipei care a realizat această trecere (52%).

Cele mai importante beneficii aduse de trecerea la cursurile online sunt: asigurarea continuității cursurilor și oportunitatea de a experimenta un mod nou de învățare.

Atributele pe care respondenții le consideră esențiale în relația cu Shakespeare School, furnizorul de cursuri online, sunt următoarele: ”susținem performanța”, ”evoluăm continuu”, ”suntem deschiși la comunicare”, ”facem totul cu pasiune” și ”încurajăm creativitatea”.

Cursurile online, o provocare devenită SOLUȚIE
Cursanții, în marea majoritate copii, beneficiază de următoarele avantaje ale participării la cursurile online:

Au descoperit că pot fi în continuare productivi, chiar dacă a fost necesar să iasă din zona lor de confort. Au învățat să facă față situațiilor neprevăzute, pentru a continua să facă ceva care le face plăcere și îi avantajează.

Continuă să învețe limba engleză cu plăcere, în sistemul în care au fost învățați, alături de profesorii lor favoriți și de colegi.

Au posibilitatea de a comunica constant cu profesorii, pentru a adresa întrebări și a primi răspunsuri, astfel încât activitatea lor de învățare să se desfășoare în cele mai avantajoase condiții pentru ei.

Solicită și primesc resurse necesare și suplimentare de la profesori, pentru a folosi timpul pe care îl au acum la dispoziție în cel mai eficient mod posibil.

Beneficiază de suport emoțional, inclusiv prin tehnici de mindfulness, din partea profesorilor și colegilor de grupă, cu care împărtășesc pasiunea pentru limba engleză.