Marius Stan a transformat „Noul Galați” într-un șantier de montat borduri și cârpit asfalt

   Odată cu îmbunătățirea vremii, ”asfaltangii” au luat cu asalt străzile din oraș. Asta spre disperarea șoferilor care s-au trezit, brusc, într-un imens șantier pe unde nu se mai poate trece cu mașina. Sunt lucrări în toate zonele orașului, mai noi și mai vechi, care dau senzația de haos total. Pe lângă vechile șantiere, cu care s-au obișnuit deja, gălățenii s-au trezit peste noapte și cu alte lucrări. De pildă, absolut fără nici o avertizare, muncitorii de la Ecosal s-au apucat să schimbe bordurile pe strada Brăilei, dând complet peste cap traficul în zonă. Se execută lucrări de înălțare a gurilor de canalizare, decopertare a carosabilului și înlocuire a bordurilor, pe segmentul cuprins între Potcoava de Aur și intersecția cu Bulevardul George Coșbuc, pe sensul de urcare. Banda a treia de rulare este complet blocată, iar pe mai multe porțiuni de drum este închisă circulația și pe banda unu sau pe banda doi, astfel încât șoferii sunt obligați să facă slalom printre jaloanele montate pe carosabil. Din această cauză, timpul de așteptare la semafoare s-a dublat.

Altă stradă, același trafic de coșmar. Fără să se sinchisească să anunțe public, Primăria Galați a ordonat, pe strada Dogăriei, lucrări de decopertare a carosabilului. Asta spre disperarea șoferilor care sunt nevoiți să ocolească craterele uriașe și nesemnalizate. Haos total și pe strada Gheorghe Asachi, între străzile Lebedei și Anghel Saligny. În zonă se execută lucrări de modernizare a infrastructurii de apă și canalizare, a căii de rulare pentru tramvaie și a carosabilului.

 

   Gropzilla are viață lungă

   Cel mai bun exemplu de lucrare executată în bătaie de joc este cea de pe Faleza Superioară, la Elice. După ce, cu chiu cu vai, constructorii plătiți din bani publici au reușit să o astupe în anii trecuți, astăzi, în acelaşi loc, a apărut un nou crater. Groapa măsoară peste doi metri în diametru şi are o adâncime de un metru şi jumătate. Până acum, gropzilla a înghiți circa 2,5 milioane de lei. O nimica toată pentru ”regii asfaltului” din Galați, obișnuiți să primească sume uriașe de la bugetul public.

   Lucian Constantin