Asta-i România! O campanie care te scapă de prejudecăți!Ai nimerit cu mașina direct în groapă? Asta-i România! Te-a părăsit prietena? Asta-i România!Te-a prins ploaia azi? Asta-i România, frate! Sau nu…

McCann Worldgroup România semnează cea mai recent campanie de imagine lansată de brandul ROM Autentic. Proiectul“Asta-i România” își propune să pornească o campanie de conştientizare a prejudecăților nefondate pe care românii le au în continuare față de țara lor. Mai pe scurt, nu e țara de vină pentru orice lucru neplăcut care s-a petrecut într-o zi.

“Tot timpul spunem că străinii au prejudecăţi faţă de români. Primul pas ca să reparăm asta ar fi ca noi înşine să scăpăm de prejudecăţile pe care le avem faţă de ţara asta. Noua campanie ROM ne provoacă să facem efortul asta. Când auzi în jurul tău un “Asta e România” nejustificat, poţi să îl amendezi cu un “Ia cu ROM!”,a spus Cătălin Dobre, Chief Creative Officer, McCann Worldgroup Romania.

Noua campanie de imagine a fost lansată prin două spoturi TV

Primul spot înfăţişează genul de român resemnat care dă vina pe ţară pentru orice situaţie neplăcută în care se găseşte, iar în al doilea spot întâlnim românul care a fost bombardat cu lucruri negative spuse de străini despre România şi care acum nu mai crede nimic bun despre ţara lui. În ambele spoturi avem şi personajul pozitiv: tânărul relaxat, lipsit de complexe de inferioritate faţă de străini ori alte generaţii, care încurajează sentimentul de mândrie faţă de ţara natală.

“Fiecare naţie dezvoltă anumite tipare de comportament sau de gândire în funcţie de experienţele pe care le trăieşte. Noua campanie ROM observă preconcepţiile pe care le avem despre ţara noastră prin execuţia “Asta-i România” şi despre noi înşine în execuţia ”Paranoia”. ROM exacerbează aceste prejudecăţi şi le mută într-o zonă în care de fapt ne dăm seama că trebuie să evoluăm şi la nivel de percepţii pentru a ţine pasul cu evoluţia reală pe care tot noi o generăm”,a spus Gabriela Munteanu, Marketing Director Kandia Dulce.

“ROM a fost brandul care a avut întotdeauna curajul să vorbească altfel despre mândria de a fi român raportată la realităţile şi tensiunile actuale. Continăm să facem asta şi în 2017, doar că, dacă până acum ROM era cel care provoca patriotismul reactiv al românilor, ne-am dat seama că astăzi vorbim cu o generaţie de tineri care nu mai are nevoie să fie trezită. Ei aduc un val de optimism şi dorinţa să schimbe lucrurile în bine. Iar acum tot ce le trebuie să activeze ei înşişi mândria de a fi român în comunitatea lor. E nevoie doar ca cineva să le dea avânt, iar ROM este probabil brandul cel mai potrivit să facă asta. Aşa că în 2017 ROM şi-a propus să încurajeze spiritul acestei “noi Românii” şi al generaţiei tinere”,a spus Bianca Troncea, Strategic Planner McCann Worldgroup Romania.