La Radioul Public continuă hărțuirea jurnaliștilor care critică managementul instituției   ActiveWatch, Centrul pentru Jurnalism Independent și Convenția Organizațiilor de Media atrag atenția că numărul jurnaliștilor din radioul public hărțuiți pentru criticarea managementului instituției este într-o creștere alarmantă.

Săptămâna trecută, mai multe organizații au semnalat că jurnaliștii Mira Gomboş, Alexandru Rusu și Cătălin Gomboş, angajați ai radioului public, erau supuși unor presiuni și încercări de intimidare din partea conducerii radioului, prin Consiliul de Onoare al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), din simplul motiv că și-au exercitat dreptul la liberă exprimare și au criticat nereguli din instituție (detalii, aicihttp://activewatch.ro/ro/freeex/reactie-rapida/presiuni-ale-conducerii-srr-impotriva-propriilor-jurnalisti/).

Iar numărul jurnaliștilor hărțuiți prin Consiliul de Onoare al SRR, pentru criticarea instituției, este în creștere. Astfel, jurnaliștilor Gabriel Basarabescu și Mihai Anton Timariu li s-a reproșat că ar fi încălcat Codul de Conduită Etică al instituției, iar Consiliul de Onoare i-a propus spre cercetare disciplinară. Jurnaliștilor li s-a reproșat că au participat, fără să informeze și să solicite permisiunea conducerii radioului, la emisiuni ale unor instituții de media private, unde au semnalat posibile nereguli și abuzuri ale managementului radioului public.

Jurnalistul Gabriel Basarabescu a criticat public managementul SRR, în calitatea sa de co-președinte al Sindicatului Profesioniștilor din Media și Cultura Română, și a semnalat în mai multe rânduri posibile nereguli din instituție (cazuri de cenzură, presiuni, lipsă de profesionalism etc.). În loc să fie analizate cu responsabilitate de conducerea instituției și să fie supuse unui dialog real, sesizările jurnalistului s-au transformat în motive ca acesta să fie hărțuit și amenințat, prin politica instituită de conducerea instituției.

Asumându-și rolul de avertizori publici de integritate, Gabriel Basarabescu și Mihai Anton Timariu au devenit ținte ale încercărilor unor superiori ai lor de a-i reduce la tăcere.

ActiveWatch

Centrul pentru Jurnalism Independent