Atitudinea personalului medical îi îmbolnăvește de nervi pe gălățenii care trec pragul Spitalului JudețeanDacă ceva nu s-a schimbat absolut de loc în Galațiul postdecembrist, în mod sigur, asta este atitudinea personalului medical, plătit din bani publici, de la Spitalul Județean. Nici măcar adăugarea la nume a ocrotitorului Galațiului, Sf. Apostol Andrei, nu i-a făcut pe lucrătorii din sănătate mai pioși și mai aplecați spre nevoile celor care le trec pragul.

Periodic, așa cum s-a întâmplat și noaptea trecută, televiziunile inflamează lumea cu știri alarmiste în care sunt prezentați ”monștri” care își aduc copiii, soțiile sau rudele bolnave la spital și care nu mai rezistă psihic indiferenței personalului medical și au câte o răbufnire. Întotdeauna, televiziunile și presa scrisă deplâng personalul medical, în astfel de cazuri, fără să se întrebe de ce au ajuns niște oameni să aibă răbufniri violente.

Gălățenii care trec pragul stabilimentului medical reprezentativ al zonei trebuie să stea foarte bine cu nervii, indiferent că sunt aparținători sau pacienți. Contactul vizual cu clădirea dărăpănată la exterior și mizerabilă la interior te excită nervos înainte de a intra în contact cu personalul. Încă de la lifturi, te izbește insolența vreunei asistente sau a unui brancardier care te gonesc ”la liftul vostru, că ăsta e al nostru”. În momentul în care ajungi la una dintre secții, dai peste aroganța asistentelor și indiferența medicilor, atitudini care au generat cel mai bun tratament pentru gălățeni: ”trenul de București!”. Pe lângă lipsa de condescendență față de bolnavi a personalului medical, pacientul simte din plin și dezbinarea politică implementată în spital de personaje sinistre precum medicul Nicolae Bacalbașa sau actuala directoare. Sunt și cazuri, din păcate foarte rare, sub 20%, în care personalul medical reușește să se comporte în termeni normali față de pacienți.

Unitatea de Primiri Urgențe, locul unde se produc cele mai multe conflicte, a primit o vopsea nouă, cu dungi care te îndrumă spre diferitele compartimentari, dar beneficiază de aportul aceluiași gen de personal medical. Dacă omul aflat în suferință are ghinionul să dea peste o voce de moașă comunală, atunci când apelează Salvarea, care îl chestionează dacă ”nu cumva a băut lichid de frână” (caz real), după ce află simtomele pacientului, sigur își mai adaugă o afecțiune pe fond nervos. Asta, în condițiile în care niciun om normal nu s-ar duce cu gândul la o așa întrebare, indiferent de câte cunoștințe medicale ar avea. În cazul în care nici Ambulanța nu mai ajunge la bolnav, așa cum probabil s-a întâmplat noaptea trecută de au vuit televiziunile, este clar că nici pacientul și nici aparținătorii nu mai ajung la Spitalul Județean ”Sf. Apostol Andrei” în toate mințile. Pentru astfel de cazuri, sistemul medical nereformat din Galați apelează la tratamentul aplicat de Jandarmerie. Și așa continuă veselia pe fond nervos din sănătatea gălățeană: personalul medical face ordine și disciplină în rândul pacienților și Jandarmeria îi tratează de nervi.

Sorin Țiței

5 Comentarii

Citat Postat de: gh. silvestrovici | 19-03-2017 16:56
6. Toţi pacienţii deşi sunt asiguraţi, sunt umiliţi prin timpul pierdut la cozile de la multe cabinete medicale de-a lungul şi de-a latul ţării. Sunt puţine cabinetele medicale la care nu se aşteaptă la coadă, programările peste săptămâni fiind o regulă pentru medicii mai căutaţi.
Holurile policlinicilor de stat din toată ţara sunt înţesate zilnic de sute de pacienţi, la cozi de multe ore. Sistemul integrat spital-policlinică este o umilinţă şi o ofensă continuă pentru pacienţi, pentru că permite medicilor să lucreze toată dimineaţa în spital şi apoi ajung să consulte pacienţii din policlinică după multe ore de aşteptare a acestora. Aşteptări interminabile, antimedicale şi umilitoare sunt şi la serviciile de internare sau chiar la UPU.
Citat Postat de: Adi Costin | 18-03-2017 10:45
Am ajuns cu Salvarea noaptea pe la 2 cu sotul meu care a facut o criza de rinichi pentru prima data. I-au luat pulsul, un algocalmin, si apoi s-au asezat la un pahar de vorba (asistenta de garda si doctorul rezident). Asta in timp ce bolnavul se tavalea pe jos de durere, avea extremitatile reci si era galben la fata cu buzele vinete. De fapt asteptau sa plecam. Cand am intrebat de ce nu il consulta nimeni, mi-au spus "este o colita renala, nu avem ce sa ii facem, asa va fi pana ce elimina piatra de la rinichi, daca nu ne credeti mergeti si cautati pe internet in cat timp se elimina o piatra". In urma unei crime de nervi a subsemnatei, m-au trimis la farmacie sa cumpar un calmant mai puternic, iar cand m-am intors, chemasera un doctor adevarat, ii pusesera o perfuzie si i-au facut calmantele cumparate de mine. In jumatate de ora era mai bine. Cat de greu ar fi fost sa faca asa de la inceput, si sa nu il lase sa se chinuie sub pretextul ca nu e destul de grav...
Citat Postat de: vio | 18-03-2017 10:12
Recent, tatăl meu a solicitat o ambulanța pe la 12 noaptea pentru că i se făcuse rau, iar când a ajuns la urgente, doctorita de gardă l-a luat la rost că de ce vine la ora aia tarzie. N-am înțeles de ce a avut atitudinea aia, dar întreb ce ar fi trebuit să facă tata, să vină preventiv mai pe lumină, să meargă la vrăjitoare să-i prezică când i se va face rău, să știe când să vină la urgențe? Probabil medicul de gardă avea și el problemele lui, cum de am îndrăznit să-l deranjam?
Citat Postat de: Pacientul refuzat | 17-03-2017 10:43
Nici eu nu generalizez. Doar particularizez. Am fost in urgenta cu copilul la d-na Dorina Vesa, sefa sectiei ORL si am primit un ditamai refuzul de a-mi trata copilul, pe motiv ca diagnosticul (eronat stabilit de d-na doctor) nu ar fi o urgenta medicala!!! Deci folositi trenul sau incercati nume mai putin sonore!!!
Citat Postat de: Stavarachi Jenica | 17-03-2017 04:43
Eu personal nu generalizez, am fost şi eu ieri cu fata la ortopedie să-î scot ghipsul de la picior după 5 săptămâni de imobiliare, m-a așteptat cu căruciorul la intrarea în spital, mi-au pupat fata (nu şi pe mine) au fost amabili si operativi ,le mulțumesc tuturor ! Bine faci,bine găsești ! MAI AU ŞI PERSONAL DE OMENIE !
Nu ma așteptam să mă pupe şi pe mine, dar : LE DORESC SĂNĂTATE ŞI MULTĂ PUTERE DE MUNCĂ ! DUMNEZEU să- i ajute să facă față tuturor pacienților, este multă suferință, probleme diverse şi oameni de omenie puțini dar, să vedem şi partea bună a personalului sanitar, ...mare
este ,, gradina lui Dumnezeu " să ne cercetăm şi să ne mobilizăm ca să fim mai buni, ESTE LOC DE MAI BINE ... SI SĂ ÎNCEPEM CU MINE ! nemulțumirea să fie doar un accident şi să fim mai îngăduitori şi iubitori de b i n e ! , DOAMNE ajută !!!

Adaugă comentariu

Codul de securitate