Revoluția aplicațiilor mobile în marketing, vânzări și resurse umanePandemia este o povară greu de suportat, atât pentru oameni cât și pentru companii. Cu toate acestea, anumite domenii de activitate prosperă. Aplicații de livrare mâncare la domiciliu, servicii de curierat sau comunicații online ne fac viața mai suportabilă și marchează epoca lui “adu-mi, dacă vrei să cumpăr.”

În condițiile în care, conform rapoartelor ANCOM, traficul total de internet mobil a crescut cu 12% în primul semestru al anului 2020, în mediul de business categorii întregi de aplicații mobile facilitează colaborarea în echipă sau cu partenerii de afaceri, transformă modul în care facem managementul de proiect și cresc eficiența.

Ca să-și rezolve problemele din financiar, relații cu clienții, marketing sau HR companiile au apelat la aplicații pentru comunicare (inclusiv chatboți), raportare de management, sau instruirea angajaților.

Un studiu realizat anul trecut arată că, în 2020, 46% din bugetele de marketing au fost redirecționate către rețelele de socializare și dispozitivele mobile. Dintre companiile care au făcut această redirecționare, 30% au folosit bugetele pentru a dezvolta aplicații pe mobil.

În contextul transformărilor continue în recrutarea și instruirea angajaților, pentru a le crește adaptabilitatea și a le scădea rezistența la schimbare, aplicațiile mobile au devenit o necesitate deoarece aduc soluții eficiente în acest sens.

Recrutarea mobilă nu funcționează doar în la nivel de stocare, evaluare și gestionare a CV-urilor. Sistemele mobile de recrutare sunt concepute pentru a le permite candidaților, managerilor și recrutorilor să facă o treabă mult mai bună. Aplicațiile interactive le permit candidaților să aplice pentru locuri de muncă pe telefoanele lor smart și să obțină un interviu prin intermediul video CV-urilor. De asemenea, astfel de aplicații ajută recrutorii și managerii să acceseze cei mai buni candidați disponibili într-un termen foarte scurt.

Factorul timp continuă să joace un rol important și în zona de Learning & Development. Instruirea angajaților a trecut de mult de la workshopuri de câteva zile spre mediul online prin: autoevaluări, video-uri la cerere și sesiuni mai scurte de micro-learning.

Aplicațiile pe mobil au câteva avantaje care le fac potrivite pentru implementarea strategiilor de HR:

- Sunt o soluție excelentă pentru comunicarea internă interpersonală și interdepartamentală;

- Asigură un canal adițional de oferire de feedback (formal sau informal) în timp real;

- Oferă instrumente de măsurare a implicării și satisfacției angajaților;

- Rezolvă ușor anumite secvențe din procesele de HR Admin (de ex. programarea și aprobarea concediilor de odihnă, etc);

- Asigură acces 24x7 la informații și resurse de dezvoltare pentru angajați.

În acest context, aplicația Valoria APP dă acces rapid la resurse utile pentru dezvoltarea echipelor, dar și pentru managementul și creșterea afacerilor. Aplicația conține studii, materiale video, articole, auto-evaluări, diagnoze. Cu ajutorul acestei aplicații „adu-mi dacă vrei să cumpăr” se convertește în „sunt aici oricând ai nevoie de mine”.

Elena Badea - managing partner, Valoria Business Solutions