Tinerii au renunțat la distracție și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilorComportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri sau jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.

Peste 40% dintre respondenții studiului au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-și atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță. Între 20% - 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.

Întrebați despre produsele pe care le achiziționează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil. Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.

Pandemia a forțat creșterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeași tendință a apărut și în studiul Insights PulseZ, unul din trei tineri români și-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare.

Percepția și atitudinea tinerilor față de bani este relativ echilibrată, unul din doi tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli,să economisească mai mult, în timp ce doar unul din trei tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga mai mulți bani.

În ceea ce privește modalitatea de plată, întrebați câte plăți au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgență #staiacasă, tinerii și-au declarat preferința pentru plățile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacții pe săptâmâna.

,,Studiul Insights PulseZ este un barometru național menit să radiografieze modul în care tinerii se poziționează față de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie și oferă o bază excelentă de analiză decidenților din business. În același timp, studiul ajută organizațiile care lucrează cu tineri să înțeleagă mai bine care sunt nevoile și motivațiile generației Z. Informațiile obținute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea și adaptarea programelor conform nevoilor actuale și, totodată, permit companiilor care au tineri din generația Z în calitate de clienți sau angajați să le înțeleagă mai bine comportamentele de consum,” a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.