În luna decembrie părinții investesc până la 40% din venituri pentru cadourile dedicate copiilor   În perioada premergătoare Sărbătorilor de Iarnă, părinții sunt dispuși să cheltuiască până la 40% din venituri pentru cadourile celor mici, bugetele pentru jucării, jocuri interactive, haine, cărți, dulciuri și accesorii crescând considerabil în această perioadă, potrivit Bebikut.ro, magazin online de pe piața locală, specializat în comercializarea de articole premium pentru copiii de până în 6 ani.

 

   Care sunt cele mai scumpe cadouri pe care le oferă părinții de Crăciun?

  Jucăriile tematice de Crăciun sau inspirate din animațiile anului 2015, jocurile interactive, dulciurile, hainele de sezon, centrele de activități pentru bebeluși, cărțile, aparatele pentru prepararea hranei, îngrijire sau supraveghere și accesoriile pentru camere sunt unele dintre cele mai căutate produse în această perioadă, părinții fiind dispuși să plătească, în medie, între 500 și 1000 de lei pentru un cadou care să le aducă zâmbetul pe buze celor mici.

   Astfel, dacă în celelalte perioade din an, coșul mediu de cumpărături într-un magazin variază între 200 și 350 de lei, în funcție de tipologia produselor cumpărate, în perioada Crăciunului aceasta depășește, de cele mai multe ori, pragul de 500 de lei.

   Mai mult, părinții cu venituri peste medie, sunt dispuși să plătească peste 1500 de lei pentru a-și răsfăța copii de sărbători, optând, de cele mai multe ori, pentru jucării mai spectaculoase. Mașinuțele electrice, ATV-urile, căsuțele de joacă pentru copii, tricicletele, săniuțele sau alte jucării mai complexe, de exterior, sunt unele dintre cele mai scumpe cadouri pe care le pot primi cei mici de Crăciun.

 

   Cele mai întâlnite criterii de care țin cont părinții în alegerea cadourilor pentru copii

   În ceea ce privește cele mai importante criterii de care țin cont părinții atunci când aleg cadourile pentru cei mici, potrivit retailerului, în afară de buget, mamele au tendința de a pune un accent deosebit pe calitatea articolelor achiziționate și pe ultimele tendințe în materie de modă, design și funcționalitate atunci când iau decizia finală de cumpărare.

   De asemenea, în decizia de achiziție se ține foarte mult cont și de vârsta, activitățile și preferințele celor mici. Astfel, dacă pentru copii de până în 3 ani cele mai căutate cadouri constau în haine, centre de activități, jucării de mici dimensiuni, lămpi de veghe, carusele pentru pătuț și baby monitoare, după vârsta de 3 ani, clienții deja fac și diferențierea de gen.  Așadar, în timp ce pentru fetițele de peste 3 ani rolele, puzzle-urile, păpușile, plușurile și jocurile interactive pot fi considerate unele dintre cele mai inspirate cadouri, băieții de aceeași vârstă sunt mai aventuroși, preferând bicicletele, trotinetele, săniuțele, cuburile de construit și jucăriile din serialele lor preferate de animație.