Brandurile românești - din ce în ce mai căutate pe piața externă

   Piața de produse de manufactură românești a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii 5 ani, atât românii, cât mai ales străinii, devenind din ce în ce mai interesați de produsele autohtone, potrivit unei analize realizate recent de Prăvălia Mică,  un nou concept de magazin online specializat în comercializarea de produse alimentare, terapeutice și cosmetice 100% românești.

   “Trendul național de promovare a vechilor valori și tradiții românești a început să se răsfrângă în ultimii ani și asupra evoluției brandurilor de produse românești. Astfel, deși rețetele produselor de manufactură sunt vechi de câteva sute de ani, piața de produse autohtone românești este relativ tânără, majoritatea producătorilor făcându-se remarcați pe piață în ultimii 5 ani, a declarat Tudor Barbu, Managing Partner Prăvălia Mică.

    Potrivit acestuia, micii producători locali au început să își facă loc pe piață odată cu creșterea interesului pentru vechile tradiții și valori românești, promovate și sprijinite tot mai des în ultima perioadă prin intermediul majorității canalelor de informare în masă (reportaje TV, materiale editoriale, bloguri de specialitate etc.). Astfel, deși în ultimii ani românii sunt încurajați să consume cât mai mult de pe piața locală, în scopul de a sprijini economia țării, cererea pentru produsele românești rămâne în continuare mult mai mare la nivel european, tradițiile românești fiind încă mai apreciate și mai bine vândute în străinătate. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care o parte dintre brandurile locale aleg să exporte în proporție de 100% către Europa, înainte de a testa piața internă.

 

    Și românii sunt din ce în ce mai interesați de produsele realizate pe piața locală

   Cu toate acestea, și la nivel local se resimte o creștere ușoară, dar constantă, în ceea ce privește consumul de produse românești, de la un an la altul.

  “Comparativ cu ultimele luni ale lui 2014, când am deschis magazinul, în 2015 se observă clar un reviriment al pieței de produse autohtone. Numărul clienților Prăvăliei a crescut considerabil în ultima perioadă, cu peste 25%, iar interesul tot mai ridicat al acestora este sesizabil și prin prisma întrebărilor tot mai amânunțite pe care le pun odată cu inițierea sau livrarea comenzilor, a subliniat reprezentantul Prăvălia Mică.

   De asemenea, doar dacă analizăm valorile Google pe termeni cheie precum produse tradiționale românești se poate observa că interesul acestora pentru produsele locale este în creștere în ultimii ani.

   În ceea ce privește profilul consumatorului de produse autohtone în funcție de regiune, Capitala conduce detașat, peste 50% dintre comenzi venind din București, imediat după aceasta urmând Constanța și Cluj-Napoca.